Az önvezető autók, melyek valaha csak a könyvek és filmek színes fantáziavilágában léteztek, mára igencsak elérhető közelségbe kerültek. Az autonóm, azaz emberi beavatkozást nem igénylő autók elterjedése széles körben, jóval közelebb van, mint azt valaha gondoltuk és ez, mint ahogy a forradalmi újításoknál lenni szokott az élet minden területén tartogat változásokat, nézzünk ebből néhányat:

Az önvezető autók elterjedése alapvetően formálja majd át mobilitásunkat, de hatást gyakorol a szállítmányozás és a munkaerő piac egészére is. Túlzás nélkül állíthatjuk, hogy teljes gazdaságot érintő változást eredményezhet, ugyanakkor az egyes országok között máris érezhető különbségek rajzolódnak ki, mind a technológia megítélése vagy éppenséggel térhódítása mind pedig szabályozó környezet tekintetében.

Vélhetően az önvezetés elterjedése miatt népszerűbbé válik majd az autómegosztás szolgáltatás is. Az autómegosztás egy olyan közlekedési forma, amely lehetővé teszi, hogy az emberek rövid távon béreljenek autókat, gyakran percalapú vagy óradíjas elszámolással. A felhasználók egy mobilalkalmazáson keresztül foglalhatják le az autót, majd egy meghatározott helyről felvehetik és használat után visszavihetik. Az autómegosztás kényelmes, környezetbarát és gazdaságos alternatívát kínál a saját autó birtoklásával szemben, különösen városi környezetben. Vitathatatlan előnye, hogy többen hagyják otthon a saját autójukat, amelyek így nem foglalnak parkolóhelyet a városokban. Statisztikák alapján a magáncélra használt autók többsége alig egy órát közlekedik naponta.

Ha viszont tovább gondoljuk a városi autózás ilyetén átalakulását, láthatjuk, hogy  amíg eddig a gépjárművek és a fenntartásukkal együtt járó költségek a tulajdonost terhelték, az autómegosztási szolgáltatásnak köszönhetően ezek a költségek vélhetően eloszlanak majd a használók és a szolgáltatók között. A téma kapcsán tehát nem csak technikai, hanem jogi és gazdasági kérdések egyaránt tisztázásra várnak a jövőben.

Társadalmi dilemma lehet továbbá az is, hogy jelenleg autót vezetni sokak számára valódi élmény, amiről lemondani nehézséget okozhat, és az önvezető autók elterjedési folyamatát lassíthatja.

Értelem szerűen, ezek a különleges autók hatással lehetnek a munkaerőpiacra is. Vélhetően lesznek olyan foglalkozások, melyek megszűnnek, vagy nagy mértékű átalakuláson mennek majd keresztül. Ilyen például, a tömegközlekedési sofőri állás, mely már nem a tényleges vezetésből áll majd, hanem a flotta irányításából. De az is elképzelhető, hogy nem lesz szükség például ennyi közlekedési rendőrre, és az autóvezetést mint olyat sem lesz szükség többé oktatni, vagy legalábbis nem ebben a formában, ami valljuk be sok felesleges idegeskedéstől kímélheti meg a jövőben a vezetőből utassá átlényegülő felhasználót.

Az önvezető autók elterjedésének pozitív fiziológia hatása lehet, hogy a dolgozók kipihentebben érkeznek a munkahelyükre, ami növeli a hatékonyságukat és termelékenységüket.

Lesújtó azzal a szembesülni, hogy statisztikák alapján az EU-ban a közlekedési balesetek 95%-át emberi hiba okozza.

A vezető nélküli autók és teherautók drasztikusan csökkenthetik ezeket a számokat és javíthatják a közúti biztonságot, míg az új digitális technológiák csökkenthetik a forgalmi torlódásokat, valamint az üvegházhatású gázok és a légszennyező anyagok kibocsátását.